Wednesday, July 2, 2008

تايتانك

كنت بتفرج على فيلم تايتانك من فترة قريبة
الحقيقة انا مش هتكلم عن الفيلم وقصة الحب اللي فية انا هتكلم عن حب من نوع تاني عن مشهد هروب الناس من الموت كل الناس كانت بتحاول تهرب لكن فية ناس تانية ماحاولتش وواجهت الموت بشجاعة
زي الفرقة الموسيقية اللي فضت تعزف في انتظار الموت ماهربتش
القبطان اللي دخل غرفة القيادة وقفل على نفسة ومات وهو ماسك الدفة ماهربش
والمهندس اللي بنا السفينة اللي فضل يموت جواها لانو ما بناش سفينة تستحمل ما هربش
والست اللي فضلت تحكي حدوتة لاطفالها ما هربتش
والراجل والست العواجيز اللي ماتو وهما حاضنين بعض ما هربوش
الناس دي فضلت انها تموت وهيا بتعمل الحاجة اللي وهيا بتحبها بدل ما تموت من الخوف م الموت وهيا بتهرب
الجزء دا هزني من جوة بجد وانا لو مكان اي واحد فيهم كنت هعمل زية بالظبط


1 comment:

Ayah Demerdash said...

الموت جاى جاى لا نقدر نقدمه و لا نأخره مهياش شجاعه انهم واجهو الموت د انهم وصلو لحقيقه انالموب جاى جاى على رائيك اموت مبسوط وانا حابب حاجه احسن ما اموت وانا بجرى او خايف ... بس انا معاك انا لو كنت معاكنهم كنت عملت زيهم