Wednesday, April 22, 2009

أول ما أشوفك



اول ما اشوفك هاعرفك

لانك من زمان صورتك جوايا

وحالف قلبي ليخطفك

ورافض يعيش غير وانتي معايا

هاديكي قصة حياتي

تلعبي دور البطولة

وهامسح كل احزاني من قبلك

وهسلم مفاتيحي لقلبك

سمي وانتي بتدخلي جواه

في دخولك انت الاولى

ادخلي وافتحيله حياة

ياما بيبان كتير قبلك كانت مقفولة

خليتي احلامي تقوم و تجري

من بعد ماكانت مشلولة

بحبك حب يعدي حدود العقل

واوعي تفتكري اني هزعل منك

لو يوم حرقتي الأكل

صدقيني هاكله من ايديك واقول

يااااااااااه حلو بشكل

وبليل هاخدك في حضني

ونتفرج على فيلم رومانسي

وسحرك من الفيلم ياخدني

والاقيكي بتسمعي همسي

بحبك و نفسي أكبر معاكي

نفسي أعجز وانا جنبك

نفسي اعيش عمري وياكي

ولو كنت سعيد الحظ

نفسي اموت وانا جوه حضنك

نفسي عمر مايبقى فيه تاني بعد

ماشيين نتعكز على بعض

وعايشين حياتنا ع القد

ولا يقدر يفرقنا حد

ايدي ماسكة وبتحضن ايدك

عاشقك حتى بتجاعيدك

لو مر الف زمان وزمان

حبك في قلبي زي ماكان

وعلى قد ماقدر هاحسسك بالامان

واصحى من النوم وانت جنبي

واسألك فين طقم السنان؟

تبتسمي وتقوليلي ماكان مانت سايبة

سلامتك من النساين

وتضحكيلي ضحكتك اللي بتحضني

وتشكيلي من دوشة الجيران

واقعد أغنيلك :"عارفة؟*"

وبرغم اني صوتي وحش

تترجيني وتقولي كمان

اقولك خلاص مش قادر صوتي راح

تضحكي ضحكتك

ضحكة تخلي الضيق براح

ضحكة تديني الحنان

وتخلي آلام المفاصل

تروح من غير دهان

وتخلي طيور الفرحة

تقتل خفافيش الاحزان

وترجعلي الامل في النهاردة


--
مقدرش اقولك دلوقتي غير حاجة واحدة

ان حلمي اني الاقيكي

بيهون مرة الوحدة



مارس 2009

*
عارفة اغنية لعلي الحجار

No comments: