Sunday, January 18, 2009

علمتيني..

علمتيني
...
علمتيني حاجات كتيرة
أولهم انك مش أميرة
واني عمري ما كنت فارس
علمتيني حاجات خطيرة
لا يمكن اتعلمها في مدارس
ان قلبي عمره ما كان له حارس
وان الحب دا اوس الكوارث
علمتيني
ادوس على قلبي
ومهما كان جوايا أخبي
وان حبك كان هو ذنبي
والذنب دا لا يغتفر
علمتيني
اكره الليل والقمر
واسب والعن في البشر
واشكي حالي للقدر
وابكي وانا ماشي في المطر
علشان اخبي دموعي عنك
علمتيني
اكون طموح
باني اعشق الجروح
وبدل ما انط من البلكونه
ارمي نفسي م السطوح
علمتيني
مافيش سماح
قلبي كان وايايا راح
وان الحب دا كان حرب
فيها كل شيء مباح
علمتيني
اكره غنايا
اقتل صوتي من جوايا
واكره طيري اللي ف سمايا
واخنق قلبي بين ضلوعي
علمتيني
اخرس دموعي
واطفي بدمي شموعي
علمتيني
ان اللي يوفي
هو اللي ف الاخر بيبكي
ولا حد يسمعه لما يشكي
بس عارفه
عمري ما هبقى حد تاني
هفضل زي ما انا
بدموعي بجرحي بأحزاني
وعمري ما هبطل اماني
وصوتي هايعلى بالأغاني
وهقف على رجلي تاني
والملم نفسي واداوي جراحي
واني برغم توهتي صاحي
وعمري ماهسلم سلاحي
او هدمر يوم مدينتي
وانت خليكي زي مانتي
لحد ماتموتي عانس
مسيري هالقى في يوم أميرتي
ومسيري يوم راح ابقى فارس
...
عمرو خاطر يناير 2009

No comments: